Microsoft Operator Connect: integreer uw telefonie in Teams

Gepubliceerd op 17/03/2022 in Solution nieuws

Diensten van Proximus gemakkelijk rechtstreeks in uw Microsoft Teams-omgeving integreren? Ontdek Operator Connect, de snelle en eenvoudige oplossing om uw Proximus-telefonie te migreren naar Microsoft Teams.

Microsoft Operator Connect: integreer uw telefonie in Teams

In België werd Proximus door Microsoft geselecteerd om Operator Connect aan te bieden aan Teams-klanten. ‘Proximus is een belangrijke partner met een nationaal bereik. We werken al meer dan 10 jaar nauw samen. In geval van innovaties bij Microsoft is de historische Belgische operator dus op de hoogte nog voor ze op de markt komen’, onderstreept Patrick Viaene, Microsoft 365 BG Lead.

Migreren in uw eigen tempo

Hoe gaat dit concreet in zijn werk? ‘Momenteel gebruikt de klant Teams om te chatten en op afstand te vergaderen, en de 365-suite voor zijn e-mails, Office-toepassingen en onlinediensten. Parallel daarmee heeft hij afzonderlijke oplossingen voor vaste en mobiele telefonie. Nu kan de klant gemakkelijk zijn telefonie volledig migreren naar Teams met behoud van zijn nummers en contracten bij Proximus. Kortom, op zijn eigen tempo en ergonomischer’, benadrukt Virginie Seeuws, Microsoft Teams Product Manager bij Proximus.

De klant kan gemakkelijk zijn telefonie volledig migreren naar Teams met behoud van zijn nummers en contracten bij Proximus.

Virginie Seeuws, Microsoft Teams Product Manager bij Proximus

De gebruiker heeft er onmiddellijk baat bij. ‘Het bedrijf kan zijn spraakdiensten onmiddellijk geheel of gedeeltelijk migreren, eventueel alleen voor bepaalde teams als het dat wenst. Het kan ook een operator of een externe partner de opdracht geven deze operatie al even gemakkelijk uit te voeren. We zijn erin geslaagd om een technisch complexe oplossing te vereenvoudigen’, preciseert Patrick Viaene.

Bellen, chatten en vergaderen via Teams

Alles is voorzien om management en werknemers die te maken krijgen met nieuwe manieren van samenwerken en hybride werken, het leven gemakkelijker te maken. Binnenlandse en internationale gesprekken verlopen via Operator Connect in Teams na een standalone implementatie die slechts enkele minuten duurt. Meld u gewoon aan bij Operator Connect via het Microsoft Teams-beheersportaal en wijs telefoonnummers toe aan gebruikers via de administratortoegang.

Een end-to-end-oplossing

De klant kan een beroep doen op Proximus voor infrastructuur en continuïteit, bijstand, consultancy en technische ondersteuning, alsook voor een adoptieprogramma voor de gebruikers. En dan is er ook nog het volledige beheer en de proactieve opvolging van de toepassing om de productiviteit van de teams te garanderen.

Operator Connect combineert het beste van oude en nieuwe technologieën. Dit wil zeggen dat gebruikers snel hun weg vinden op een zeer intuïtieve manier.

Virginie Seeuws, Microsoft Teams Product Manager bij Proximus

‘In Microsoft Teams wordt de pc gebruikt als telefoontoestel om vaste of mobiele oproepen te maken en te ontvangen. Maar we kunnen ook een vaste telefoon, een deurtelefoon of een telefoon in een lift, of zelfs andere analoge toestellen integreren. Dankzij de samenwerking tussen Proximus en Microsoft kunnen we het beste van oude en nieuwe technologieën combineren binnen een eengemaakte en zeer intuïtieve ervaring’, voegt Virginie Seeuws toe.

Bedrijfscontinuïteit verzekerd

Proximus biedt naast Teams ook oplossingen aan voor oproepbeheer vanuit de cloud (Voice Managed Services). Zelfs in geval van onvoorziene omstandigheden, zoals een staking, overstroming of kabelbreuk die het onmogelijk maken ter plaatse te werken, wordt de bedrijfscontinuïteit van de klanten dus verzekerd door de activering van een Disaster Recovery Plan. Dit wil zeggen dat de oproepen worden omgeleid naar een ander vast of mobiel nummer, zodat het bedrijf en zijn medewerkers op afstand bereikbaar blijven op precies dezelfde manier alsof ze ter plaatse zouden zijn.

Hybride werk en nieuwe vormen van samenwerking

Dit partnerschap biedt de klant een mooie gelegenheid tot digitale transformatie: de door Proximus voorgestelde oplossingen zijn complementair met de functionaliteiten van Teams. Er kunnen meerdere oplossingen worden voorgesteld om in alle omstandigheden hybride werk en nieuwe manieren van samenwerken te garanderen, zoals oplossingen voor videoconferentie, contactcenters, receptionisten, gespreksopname, integratie van vaste en mobiele telefonie (Fixed Mobile Unification) en vele andere.

Contacteer ons met één klik via het Microsoft Teams Admin-center of via het formulier op de Teams-pagina.

Neem contact met ons op

Patrick Viaene, Microsoft 365 BG Lead, is gespecialiseerd in de IT-behoeften en het IT-gedrag van bedrijven en kmo's. Hij kan als geen ander complexe zaken in eenvoudige bewoordingen uitleggen.

Virginie Seeuws, Product Manager Microsoft Teams, werkt al 25 jaar bij Proximus. Ze is gespecialiseerd in marketing en was actief binnen verschillende domeinen, zoals shared hosting en webdesign, on-premise en cloudgebaseerde telefooncentrales, VoIP, mobiel internet en telefonieoplossingen voordat zij zich toelegde op Microsoft Teams.

Experts

Onze experten houden u op de hoogte van de laatste nieuwtjes en trends voor ICT professionals.

Andere artikels van Experts