Slimme elektronische labels versterken winkelbeleving Bierhalle
Gepubliceerd op 27/07/2022 in Klanten vertellen
Met een assortiment van honderden dranken is Bierhalle in Melle de grootste drankensupermarkt van België. Het bedrijf wil met dit digitaliseringsproject zijn klanten beter helpen, meer data over de verkoop verzamelen en de winkelbeleving versterken.
Groot aanbod
Het aanbod bij Bierhalle is zo groot dat het voor klanten soms zoeken is naar de specifieke producten die ze willen aankopen. Voor de bieren zette algemeen directeur Nicolas De Groote een samenwerking op met de gekende app Beerhive. Die kunnen klanten op hun eigen smartphone of op tablets in de winkel gebruiken om te zien waar exact een bepaald biertje in de winkel staat.
Elektronische etiketten
Proximus affiliate Spear-IT breidde dit nog uit met elektronische etiketten en ledlampjes in de rekken. Zodra de klant zijn keuze in Beerhive heeft gemaakt, gaat het lampje bij het juiste bier branden. Op termijn willen SpearIT en Bierhalle het systeem ook uitbreiden naar andere dranken en integreren met een automatisch betaalsysteem.
Data analytics
Alle data die op die manier verzameld wordt, geeft Bierhalle ook een diep inzicht in zijn verkoop: wat zijn de best-sellers, waar kan de afzet nog een duwtje gebruiken? Voor de toekomst staan er nog uitbreidingen op stapel, zoals het inzetten van de Beerhive-app voor andere dranken dan bier, zodat ook voor andere dranken de keuzes worden ondersteund en tegelijk data wordt verzameld.
Wil u uw klanten ook de beste winkelervaring bieden?
One
One is het ICT-vakblad van Proximus voor CIO’s en ICT-professionals van grote en middelgrote ondernemingen.