Veelgestelde vragen over Digitale Marketing

    Business Booster in het algemeen

    Ben je geïnteresseerd in Business Booster?

    1. Vul dit formulier in en een digitaal adviseur van Proximus zal telefonisch contact met je opnemen.
    2. Hij/zij zal je informeren over de verschillende mogelijkheden, samen met jou je huidige (digitale) situatie analyseren en een voorstel doen dat is afgestemd op je behoeften en verwachtingen.
    3. Zodra je het voorstel hebt gevalideerd, registreren we de bestelling en plannen een eerste telefoongesprek met je digitale coach.

    Je kan verschillende Business Booster-diensten combineren. Onze digitale adviseurs zijn beschikbaar en helpen je om de gepersonaliseerde en aanpasbare formule te vinden die aan jouw behoeften voldoet, vandaag en morgen.

    Elke maand ontvang je per e-mail een rapport waarin je de prestaties van je digitale diensten kan zien. Wat ook je digitale dienst bij Proximus is, we bezorgen je gedetailleerde en nuttige informatie waarmee je jouw digitale strategie kan benaderen als een echte Business Booster.

    Ja, je kan ons op elk moment vragen om naar een ander plan over te stappen.

    Online reclame met Advertising Booster

    Het opzetten, monitoren en optimaliseren van digitale reclamecampagnes vergt technische kennis en dagelijkse supervisie. Door de configuratie van je campagnes toe te vertrouwen aan je gecertificeerde digitale coach, zorg je ervoor dat je campagnes succesvol zijn en kan je jouw tijd met een gerust hart richten op je bedrijf.

    Verschijnen in de zoekresultaten met je bedrijfsnaam betekent niet dat veel mensen je zullen vinden. Het is belangrijk te onthouden dat de meeste mensen op zoek zijn naar een bedrijf dat verbonden is met een plaats. Controleer dit, en als je ziet dat je lokale concurrenten hoger worden weergegeven dan jou in de resultaten, kan reclame op Google een goede keuze zijn.

    Adverteren op Google geeft je onmiddellijk een hoge ranking, zelfs als je website van nature minder goed gerangschikt staat in de zoekresultaten, en geeft je zekerheid op extra leads.

    Online advertenties op Google, Facebook en Instagram zijn klikbaar. Je moet dus een link kunnen opgeven waarnaar je jouw publiek wilt doorverwijzen.

    De meest voorkomende en effectieve keuze voor bedrijven die digitaal adverteren is om te linken naar hun eigen website. Als je er nog geen hebt, kan Proximus je helpen er een te creëren met de dienst Website Business Booster. Je kan jouw publiek ook doorverwijzen naar een pagina in een directory of naar je pagina op sociale netwerken.

    Online verkoop met Webshop

    Webshop rekent geen commissie per verkooptransactie. Dit is zo zeldzaam dat het de moeite waard is om te vermelden!

    Om er zeker van te zijn dat jouw webshop geschikt zal zijn voor je zaak, is het belangrijk om je eerste gesprek met je digitale coach zorgvuldig voor te bereiden. Het is tijdens deze vergadering dat je het eens zal worden over de precieze specificaties. Naast de presentatie van je activiteit, je bedrijf, je producten en/of diensten, moet je ook de fundamentele elementen bepalen. Dit is wat je niet mag vergeten:

    • Bereid een paar productbladen voor om de belangstelling van je klanten te wekken en hen tot kopen aan te zetten: schrijf een korte beschrijving, kies een kwalitatieve foto van het product, vergeet belangrijke elementen niet zoals prijs, belastingen, afmetingen, gewicht, samenstelling.
    • Bepaal de betalingswijzen en leveringsopties die je jouw klanten zal aanbieden.
    • Denk aan het opstellen van je algemene verkoopvoorwaarden: zij vermelden essentiële informatie die je klant moet aanvaarden voordat hij zijn aankoop afrondt, zoals het retourbeleid of de terugbetaling. Meer informatie vind je op internet of op een juridisch platform.

    Webshop is geconfigureerd met een veilige betaalervaring en de meest geschikte betaalmethodes: Bancontact, Apple Pay, of Mastercard of ook via overschrijving met Belfius, ING, CBC/KBC...

    Het is mogelijk om een leveringsmodule te implementeren met meerdere opties op het vlak van vervoerders (Bpost, UPS, ...) en leveringsmethodes (levering aan huis, levering in de winkel, click & collect, ...).

    Welk webshop pakket je ook kiest, je krijgt altijd coaching, hulp bij het toevoegen van je eerste producten en begeleide uitleg waarmee je jouw webshop (productbeheer, prijsupdates, voorraadupdates, enz.) gemakkelijk zelf kunt beheren vanuit een portaal en een applicatie.

    Een digitale coach is tijdens de kantooruren altijd per e-mail en telefoon bereikbaar om je te helpen. Met de Advanced en Pro pakketten kunnen wijzigingen aan je webshop op verzoek worden gedelegeerd aan je eigen digitale coach.

    Inderdaad, als je al een website hebt bij Proximus (Website Business Booster, Bizz Online...) voegen wij je Webshop met plezier toe aan je bestaande site.

    Ja, wij maken je webshop en sturen je alle nodige elementen om deze te integreren op je huidige website (compatibel met Wordpress, Weebly, Wix, Joomla). Let op: je bent wel zelf verantwoordelijk voor de integratie van de webshop op de externe website (behalve bij een Business Booster Website). Je kan ook kiezen voor een gecombineerde Business Booster Website + Webshop aanbieding.

    De Business Booster Webshop is een kant-en-klare e-commerce module die in een website kan worden geïntegreerd. Als je nog geen website hebt voor je bedrijf, kunnen wij je er één aanbieden met een gecombineerd Business Booster Website+Webshop pakket, of wij kunnen een website van één pagina maken om je Webshop te presenteren.

    Online zichtbaarheid met Visibility Booster

    Beide Visibility Booster-pakketten maken het gemakkelijk om online gevonden te worden: je kan je online aanwezigheid op Google, sociale media en meer dan 10 directories naar keuze beheren. Ook krijg je een webpagina waarop je jouw bedrijf kan presenteren, zonder dat je een eigen website nodig hebt. Dankzij deze verhoogde zichtbaarheid lopen je klanten je niet meer mis.

    Met het geavanceerde pakket Visibility Booster kan je bovendien ook nog in contact treden met je klanten en prospects: dit pakket omvat een instant messaging service, een contactformulier, een online boekingsmodule en hulp bij het beheer van je e-reputatie en je online reviews.

    Je bedrijf zal aanwezig zijn op meer dan 10 verschillende platformen:

    • Google: Google Search, Google Assistant, Google Maps
    • Apple: Siri, Apple Maps
    • Facebook
    • Instagram
    • Foursquare
    • GPS voor auto's: Waze, TomTom, Volkswagen, Audi, BMW, Bosch, Ford, Mercedes, Toyota, General Motors
    • ...

    De concurrentie is hevig op zoekmachines zoals Google. Om jouw website bovenaan in de zoekresultaten te krijgen, kan je twee technieken gebruiken:

    • Search Engine Optimisation (SEO): dit is de toepassing van een reeks webtechnieken die de ranking van je website op lange termijn zullen optimaliseren. Een basis ‘SEO-optimalisatie’ is inbegrepen in de Website Advanced- en Pro-pakketten. Beschik je niet over Website Business Booster, dan kunnen we je helpen met natuurlijke referencering.
    • Search engine advertising (SEA): dit bestaat uit het maken van betaalde advertenties op Google of sociale netwerken. Het voordeel van deze techniek is dat de resultaten onmiddellijk zichtbaar zijn. Indien je kiest voor een Business Booster Website Pro, is er reeds één SEA campagne voor jouw website inbegrepen.

    Onze digitale coaches kunnen je hier ook bij helpen. Om meer te weten te komen, vul dit contactformulier in.

    Online aanwezig met Website

    Om ervoor te zorgen dat je website bij het imago van je bedrijf past en jouw expertise laat zien, is het belangrijk om je eerste gesprek met je digitale coach zorgvuldig voor te bereiden. Het is tijdens deze vergadering dat je het eens zult worden over duidelijke specificaties en richtlijnen van je wensen.

    Naast de presentatie van je activiteit, je bedrijf, je producten en/of diensten, je praktische details (tijdschema's...) moet je ook de fundamentele elementen bepalen. Dit is wat je niet mag vergeten:

    • Wat is het doel van de website: wil je jouw klanten alleen informatie geven over je bedrijf, klantenbinding opbouwen, prospects aantrekken of wil je ook je producten en diensten online verkopen?
    • Wie is je doelgroep: focus je op particulieren of op professionals? Waar wonen ze? Hoe oud zijn ze? Een antwoord op deze vragen is belangrijk voordat je start met het maken van een website.
    • Wat willen je klanten weten: de inhoud van je website moet deze vraag zo duidelijk mogelijk beantwoorden. Denk bijvoorbeeld aan enkele trefwoorden die overeenkomen met hun gebruikelijke zoekopdrachten. Denk ook goed na over de foto's en video's die je op je website plaatst. Ze maken je site aantrekkelijker en zorgen ervoor dat bezoekers langer blijven.
    • Hoe moeten jouw klanten met je in contact komen: per telefoon, via een contactformulier, per e-mail, via sociale netwerken?
    • Heb je al ontwerpvoorkeuren? Als je al voorkeuren hebt, is dit het moment om het ons te vertellen. Wat is de visuele identiteit van je bedrijf? Heb je al elementen beschikbaar: logo, afbeeldingen, video's?

    Ongeacht het websitepakket dat je kiest, krijg je coaching en begeleide uitleg waarmee je zelf eenvoudig en snel wijzigingen (tekst, beeld, enz.) kan aanbrengen vanuit een portal en een applicatie. Natuurlijk kunnen deze wijzigingen ook door je digitale coach worden aangebracht, aangezien ze in alle websitepakketten zijn inbegrepen.

    Nee, deze domeinnaam zal worden overgedragen en gebruikt worden voor je Website Business Booster. Alle diensten bijhorend bij deze domeinnaam zullen actief blijven tot de overdracht. Je digitale coach zal je helpen de transfercode op het juiste moment te vinden.

    Nee, je moet de teksten voor je website zelf vertalen. Vertaling is echter mogelijk, maar niet inbegrepen. De volgende talen zijn beschikbaar: Frans, Nederlands, Engels, Duits. Vraag je digital coach naar meer informatie.

    Wij bieden extra diensten aan om je te helpen bij het creëren van inhoud: creatie van logo's, schrijven van teksten, fotoshoot, videocreatie... Vul dit formulier in voor meer informatie en een digitaal adviseur van Proximus zal contact met je opnemen.

    De concurrentie is hevig op zoekmachines zoals Google. Om jouw website bovenaan in de zoekresultaten te krijgen, kan je twee technieken gebruiken:

    • Search Engine Optimisation (SEO): dit is de toepassing van een reeks webtechnieken die de ranking van je website op lange termijn zullen optimaliseren. Een basis ‘SEO-optimalisatie’ is inbegrepen in de Website Advanced- en Pro-pakketten. Beschik je niet over Website Business Booster, dan kunnen we je helpen met natuurlijke referencering.
    • Search engine advertising (SEA): dit bestaat uit het maken van betaalde advertenties op Google of sociale netwerken. Het voordeel van deze techniek is dat de resultaten onmiddellijk zichtbaar zijn. Indien je kiest voor een Business Booster Website Pro, is er reeds één SEA campagne voor jouw website inbegrepen.

    Onze digitale coaches kunnen je hier ook bij helpen. Om meer te weten te komen, vul dit contactformulier in.

    Digitale Marketing

    Online reclame

    Online verkoop

    Online zichtbaarheid

    Website