Veelgestelde vragen over Disney+

    Algemene info

    Disney + is het streaminghuis voor entertainment van Disney, Pixar, Marvel, Star Wars, National Geographic, Star en meer.

    Disney + heeft een aantal voordelen inbegrepen in de standaard abonnementsprijs:

    • Exclusieve originals die je nergens anders kunt zien, blockbusterfilms, bingewatch shows, snackbare kortfilms en inspirerende documentaires
    • Onbeperkte downloads op maximaal 10 apparaten en tot 7 verschillende profielen
    • 4K UHD-streaming met Dolby Vision- en Dolby Atmos-ondersteuning op compatibele apparaten zonder extra kosten
    • Een robuust systeem voor ouderlijk toezicht, inclusief speciale profielen voor kinderen
    • Tot 4 schermen kunnen tegelijkertijd streamen

    Om ervoor te zorgen dat Disney+ geschikt blijft voor een publiek van alle leeftijden en de ervaring biedt die ouders verwachten, omvat het nieuwe ouderlijk toezicht de mogelijkheid om de toegang tot inhoud voor specifieke profielen te beperken op basis van de leeftijdsclassificatie van de inhoud. Er is ook de mogelijkheid om een PIN-code toe te voegen om profielen met toegang tot volwassen inhoud te vergrendelen. Ga voor meer informatie naar help.disneyplus.comNieuw venster.

    Activering

    1. Abonneer je op een van de volgende Proximus tv-opties: Disney+, Pickx All Stars, Pickx All Stars & Sports. Voordat je Disney+ gaat kijken, moet je jouw Disney+ account activeren.
    2. Je ontvangt een sms, als de installatie thuis niet werd gedaan door een technicus, om de activering van jouw optie te bevestigen.
    3. Vervolgens, ga rechtstreeks naar jouw MyProximus account (Producten > TV > Opties) op de Disney+ of Pickx All Stars of Pickx All Stars & Sports pagina en druk op de activeringsknop. De Disney+-website wordt geopend. Maak je Disney+-inloggegevens aan. Als je al een account hebt bij Disney+, gebruik je je bestaande inloggegevens.

      1. E-mailadres
      2. Marketingvoorkeuren
      3. Wachtwoord aanmaken
      4. Accepteer algemene voorwaarden Disney+
      5. Kies ouderlijk profiel. 
      Als je een bericht ziet met betrekking tot de update van je betalingsgegeven, negeert dit bericht (Niet nu). Als het niet lukt om dit bericht te negeren, neem aub contact op met Disney+ via de helpcenterNew window
    4. Andere optie: je krijgt ook een email. Volg de aangegeven procedure in deze communicatie om jouw Disney + -account te activeren: maak je Disney+-inloggegevens aan (e-mail en wachtwoord). Als je al een account hebt bij Disney+, gebruik je je bestaande inloggegevens.
    5. Zodra je Disney+ account is aangemaakt, kun je inloggen en Disney+ gaan kijken.

    Als je al een Disney+ abonnement hebt en je bestaande profiel gekoppeld wilt houden aan je account, moet je je gebruikelijke inloggegevens gebruiken. Hiermee kun je direct je Disney+ profiel en -functies behouden. Zo wordt je bestaande Disney+ abonnement door Disney gepauzeerd wanneer je je nieuwe abonnement start via Proximus, dat je via Proximus betaalt. 

    Als je al een Disney+ abonnement hebt bij een andere provider, neem dan contact met hen op om dubbele betalingen te voorkomen. 

    Je had waarschijnlijk een actief abonnement bij Disney+, dat wordt onderbroken terwijl je Disney+ abonnement via Proximus wordt geactiveerd.

    Neem voor meer informatie over deze pauze met Disney+ contact op via het Helpcentrum van Disney+Nieuw venster.

    Heb je jouw Disney+ klantnummer (Disney+ ID) nodig, ga dan naar Mijn Proximus / TV / Opties / Disney+ of Pickx All Stars of Pickx All Stars & Sports.

    Als je een VPN gebruikt in jouw Internet-browser, ziet je mogelijk het verkeerde activeringsscherm (je kan jouw e-mailaccount niet invoeren) wanneer je op de activeringsknop klikt.   Probeer deze VPN tijdelijk uit te schakelen., ga dan via Mijn Proximus of de activatielink naar de registratiepagina, maak je Disney+ account aan en zet daarna je VPN weer aan. 

    Hoe bekijken?

    Disney + is toegankelijk op de meeste toestellen met internetverbinding via de Disney + - app:

    Nee, je kan Disney+ ook bekijken op andere toestellen, zoals je smartphone, tablet of compatibele Smart TV. Onze nieuwe Android TV Box laat toe om apps te downloaden van de Google Play Store, zoals Disney+ en Netflix.

    Nadat je je Disney+ -account hebt aangemaakt via de activeringsmail, kun je inloggen  op de Disney + -app via het gedeelte 'aanbevolen apps' van je Android TV Box of via zender 58 om toegang te krijgen tot de service.

    Tijdens de installatie van jouw Android TV Box krijg je de mogelijkheid om in te loggen bij de Google Play Store (met jouw e-mailadres en wachtwoord). Je krijgt toegang tot apps voor je tv, waaronder Disney+. Je kan kiezen om het onmiddellijk te installeren.

    Heb je dit niet gedaan tijdens de installatie? Dan kan je je later nog altijd aanmelden via Apps > Google Play Store en van daaruit de Disney+ app downloaden:

    • Apps > Google Play Store en download de Disney+ app.
    • Het gedeelte aanbevolen apps van jouw TV Box
    • Via zender 58 (Disney+)

    Wanneer de Disney+-app opstart, gebruikt deze de huidige systeeminstellingen van het apparaat of platform voor ondertiteling en taalaudio. Deze instelling kan op elk moment worden gewijzigd voor Disney+.

    Om je audiotaal in te stellen voor Webbrowser, Mobiele apparaten, Smart-tv’s, PlayStation 4 en Xbox One:

    1. Terwijl je een video kijkt, klik je op het pictogram in de rechterbovenhoek van je scherm om de audio-en ondertitelinstellingen weer te geven.
    2. Selecteer de gewenste taal uit de lijst
    3. Sluit het scherm en ga terug naar de video met je nieuwe instellingen.
    4. Je geselecteerde taalinstellingen worden op dit profiel opgeslagen.

    Je kan ook taalwijzigingen doen via : Profiel icoon -> Profielen bewerken – App taal -> Selecteren

    Betaling

    Als je via Proximus geabonneerd bent op Disney+, betaal je je abonnement op Disney+ rechtstreeks via je Proximus-factuur. 

    Ja:

    • Als Flex-klant, kies Pickx All Stars/Pickx All Stars & Sports als tv-optie en geniet van een korting van € 0,99/maand op de tv-optie Pickx All Stars/Pickx All Stars & Sports.
    • Als Tuttimus/Familus/Minimus-klant: kies Pickx All Stars/Pickx All Stars & Sports als tv-optie en geniet van een korting van € 2/maand op de tv-optie Pickx All Stars/Pickx All Stars & Sports.

    Opzegging

    Je Disney+ abonnement wordt meteen onderbroken, ook wat je facturatie betreft. 

    Je service wordt niet onderbroken, je oude account wordt opnieuw geactiveerd bij Disney+, ga naar het beheer van je instellingen bij Disney+ en neem  indien nodig contact op met het Disney+ helpcentrumNew window.

    Als je je afmeldt voor de Pickx All Stars/Pickx All Stars & Sports tv-opties, wordt je toegang tot Disney+ meteen onderbroken. Als je je later opnieuw abonneert, moet je inloggen met jouw gebruikelijke inloggegevens.

    Promotieperiode (1 jaar toegang) tot Disney+

    Indien je van de promotieperiode hebt genoten voor Disney+ gedurende 1 jaar, ongeacht indien je deze geactiveerd hebt of niet, kan je nu genieten van een permanente toegang tot Disney+ (permanent op voorwaarde dat je geabonneerd blijft op jouw Pickx All Stars of Pickx All Stars & Sports tv-optie).

    Kort voordat je promotieperiode afloopt, zul je een bericht van Proximus ontvangen waarin je wordt uitgenodigd om je permanente toegang tot Disney+ te activeren.

    Indien je de promotieperiode nooit eerder activeerde, kan je dit nu niet meer doen. Je hebt in de plaats een permanente toegang die moet geactiveerd worden.

    Meer informatie over de activatie procedure van jouw permanente toegang

    Activering

    Actieve periode

    Opzegging

    Toestel

    Disney+

    Betaling

    Promotion